Hello!
I'm a new latin sachs-biker. Markwisdo is not alone. But...
I'm french (nobody's perfect).
i am the owner of a black R 800 (number 554 from 2003).
I think i'm alone in France.
I'm a Suzuki VXer (125 000 kms without engine opening)
Ich spreche nicht deutsch! Ent'schuldigung!
i try this post. i have lost a long message of présentation
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Anmelden - oder - Benutzerkonto erstellenSachs Roadster 800 in Franckreich
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Hello Pierre,
you think, you are alone in France? But fear not, we are evermore alone in Deutschland.
Enjoy your new noblebike and have a lot of fun.Best regards
stefan -
hi and welcome to us, we love all sachs owners, your roots makes no odds !!
write us what ever you want, the language must not to be a barrier
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I CAN COMMUNICATE!!! it was hard!
Vielen Danke! (ich lerne...und ich bin nicht sehr gut...)
i have discovered the "Graal" by accident (or by chance). I knew that Sachs made roadsters with Suzuki engines (great choice! for motors: Suz is Honda with low price (Honda is BMW without problems (moderator! it was a joke! (i'm in germany! i need to remember) ).
In France, nobody knows Sachs! Only old bikers (like me). Everybody thinks that SACHS is an austrian company lke KTM or Rotax (me too!ent'shuldigung! ).
With 125 000 kms on my Suz VX 800 I think i am a "connaisseur" of SUZ V2 800CC. But there is a great difference between VX and VS (sachs r.): Die Kurbelwelle (Die, Der or Das?...). Sensations and reactions are absolutly different. VX looks like Honda Vtwin( Afrika, Deauville und so weiter). VS looks like first DUCATI Ltwin (v90) (750gt, und so weiter...). It was said by Ducati engineers.
But without any bearing with sex-toys for gay-pride made in Milkwaukie.
I have soon made some modifications: My SACHS cruiser 800 is now a real SACHS roadster 800.
And, after reading all posts with google translator (very fun) and dictionnary: i have understood:
SACHS Roadster 800 means SACHer masoch'S Roadster 800. -
Bonjour runinfrance,
you are not not alone in France with your Roadster 800 ! Half of my Roadsters 24.000 Km are " Fabrigue en France "
I also owned the Suzuki VX 800 for 60.000 Km. I made some modifikations on my Roadster to give her the push like VX800.
But here in Germany with his citizens and technical control gouvernment it seems better not to talk about officially !
Send me a PN ( personel notice) If you like !Ciao
Juergen -
Salut à "toi",
(excuse, mais tu n´as pas érit ton nom où est-ce que c´est runin )je te souhaite un bon temps avec les freebiker .. la langue.. un problème
.. mais il n´y a pas de problèmes, seulement des solutions
certainement, tu vas retenir beaucoup de responses de Sachs and VX motocyclistes
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Ent'shuldigung!
Mein Vorname ist Pierre (Peter).Cordialement
Pierre
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Bonjour, Pierre!
Salut et bienvenue sur freebiker.com!
Je ne parle pas francais, mais je suis trés enchanté.D
-Parlons anglais s.v.p.: -
Just for pictures...
http://vxdefrance.xooit.fr/t16…estion.htm?start=30#p1513
top secret: i am "papy l'arsouille"... -
Hallo Pierre,
i have seen the first foto in that forum. What is happened with the instruments? The arrow blinker-cursor are perhaps distorted? Is it now a boost-control ore a overrun cut-off ?Bester Gruss
stefan -
You're right!
I'm a bad boy! I destroy everything!
But! Don't worry! Original parts are in safe in Lehman's bank in Switzerland!
I think there is more "Sachs appeal" after my....Sorry! ST(ef)AN!
Pierre
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Cher Pierre,
bienvenue sur le meilleur forum de motards sur la toile.
Ayant vecu une petite vingtaine d'années en France, je me propose de t'assister pour tout les aléas concernant la belle langue de Goethe...
En tout cas (tout en me demandant comment t'as trouvé ce site) t'es très bien tombé.
En éspérant te voir sur la route un jour - que celle-ci soit bonne,Ralph
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Zitat
Original von Greggary_Peckary
Cher Pierre,bienvenue sur le meilleur forum de motards sur la toile.
Ayant vecu une petite vingtaine d'années en France, je me propose de t'assister pour tout les aléas concernant la belle langue de Goethe...
En tout cas (tout en me demandant comment t'as trouvé ce site) t'es très bien tombé.
En éspérant te voir sur la route un jour - que celle-ci soit bonne,Ralph
Merci Ralph!
J'ai découvert ce site après avoir découvert la seule Sachs Roadster 800 en france! Je n'en ai pas la preuve mais tout concorde dans ce sens...
J'ai été très chaleureusement accueilli avec ma pratique de la langue allemande inexistante et une pratique de l'anglais très ...française...(je n'en tire aucune gloire...).
J'essaie de suivre avec les traductions de google (je suis nul! mais il y a pire que moi! mais c'est quelquefois très drôle!) et deux dictionnaires (un franco-anglais) pour mes messages , un autre (franco-allemand) pour essayer de comprendre et me faire comprendre!.
Ainsi , par moments je butte sur une ambiguïté sémantique et certains me le font savoir....Aussi ,sans en abuser, j'accepte ton offre de m'aider pour clarifier un point que je n'aurais pas compris.
Et je t'en remercie à l'avance
Je te rejoins sur:
"En espérant te revoir sur la route..."A bientôt et merci encore pour cet accueil!
Pierre
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Salut Pierre,
sans problème, de toute facon mon offre fut sérieuse...
Concernant les Sachs, ne t'en fais pas, en Allemagne il n'y en a pas beaucoup non plus :d7: :d7:
A pentecôte j'avais avancé vers tes contrées, à voir ici ==>petit tour en solitaire ; pas jusqu'à Toulouse, m'enfin pas si loin, ma belle-soeur habite le Lot.
A+
Ralph -
Hallo Pierre,
what´s your next plan? ... clean 92 spokes with remember on the VX?Bester Gruss
stefan -
92 ?
For export model, Sachs saved money: only 72. Or they thought: french people are lazy! I AM OFFENDED!
:O
Pierre
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Hello Stefan
56 spokes on the rear wheel, really? So, i can add a turbo!:
"SACHS Roadster 800 Kompressor" so german, is'nt?
Cordialement
Pierre
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Kompressor is very good idea but i prefer a Sachs Roadster 800 ie (Injektion).
Can you make a plan to cancel the carburs?
Are you a ingenieur, perhaps tuning-master?Let´s have fun with this bike.
Best regards
stefan -
Just architect...
In my job we must imagine first, and design after. And sometimes only imagine...
Volusia (v2 800 Suz) uses injection...bad sensations!...
I just want a "perfect" Sachs but a real Sachs, with pros and cons...Cordialement
Pierre
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Englisch is the best language for the froggy-airbox-sound.
It sounds as spoken.frog, frog, frog, frog, frog, ................, frog, frog, frog, frog, frog, ................