Hi
After speaking with the head of TargetDESIGN, I now have the opportunity to speak with Harmut Huhn (head of development/CEO) of Sachs. Does this community have any questions they would like me to ask?
Cheers
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Hi
After speaking with the head of TargetDESIGN, I now have the opportunity to speak with Harmut Huhn (head of development/CEO) of Sachs. Does this community have any questions they would like me to ask?
Cheers
Hallo Cheers,
was ist TargetDESIGN und wer ist Harmut Huhn? Was könnte der denn für unsere Community tun? Eine gute Frage wäre sicherlich, wie man an einen Sebring-Auspuff für die 650er Sachs dran kommt!
@Jürgen: Wie hier schon mehrmals geschrieben wurde hat Target Design das Design der Sachs Roadstermodelle gestaltet. Und Hartmut Huhn war der Entwicklungsleiter von Sachs-Motorräder, aber mit Ersatzteilen handelt der nicht. Aber man kann ihn vielleicht mal was zu den verschieden 650er Auspuffen fragen.
@Adlimon: The first question concerns the Roadster 650: Why do we have different exhaust Systems? And, as the exhaust for the Roadster 650 is no longer available, is there any exhaust from any other motorcycle that can be fitted?
The second question is from my side for the Roadster 800: Do we really have two different versions of the Marzocchi front fork? And if so, why? And how can I differntiate the two versions from the outside, without disassembling?
And the third question is for the carburettors of the Roadster 800: Why did Sachs change the original Suzuki carburettor setup? The engine runs better with the Suzuki setup....
Sorry, bin hier zwar schon lange zu Gange und habe meine erste Sachs schon 2004 gehabt, aber mit der Geschichte habe ich mich nie befasst. Wenn das hier zur Sprache kam, habe ich das wohl überlesen.
Frage mich allerdings, was dieser Cheers oder Adlimon hier erreichen will. Wenn Fragen da sind, haben wir uns immer an Lothar wenden können. Er hat offensichtlich auch gute Konnektions zu Sachs. Und ob der in der Lage ist, Ersatzteile zu bekommen, die es eigentlich nicht mehr gibt, bezweifele ich stark.
Jürgen, du liest wirklich nicht die Beiträge hier im Forum. Sonst hättest du gewusst, dass Adlimon schon ein Interview mit Hans Georg Kasten von Target Design geführt hat und hier im Forum gepostet hat. Das war erst im November letzten Jahres...
Und es geht hier auch nicht darum irgendwelche neuen Ersatzteilquellen zu erschliessen, das können weder Herr Huhn noch Adlimon.
Jürgen, du liest wirklich nicht die Beiträge hier im Forum. Sonst hättest du gewusst, dass Adlimon schon ein Interview mit Hans Georg Kasten von Target Design geführt hat und hier im Forum gepostet hat. Das war erst im November letzten Jahres...
Und es geht hier auch nicht darum irgendwelche neuen Ersatzteilquellen zu erschliessen, das können weder Herr Huhn noch Adlimon.
Hallo Dietrich,
ich gebe dir Recht, ich lese nicht alle Beiträge. Besonders nicht, wenn das allgemeines Geschwafel ist, das keinem etwas bringt. Was soll denn damit erreicht werden? Ich bin in diesem Forum, um technische Erkenntnisse auszutauschen, auch um Ersatzteilquellen aufzutun, Tipps für Reparaturen zu bekommen. Ich habe oben eine konkrete Frage gestellt, was ist daraufhin passiert ... nichts.
Schönes WE.
Hi, my intention was to simply get the facts around the development of the bikes. Lots of journalists who review bikes speculate on what and why of the design and we end up doing the same online.
I suspect, looking at the Sachs Brochures, that the blue version was the higher spec/prototype (with adjustable paioli forks) and the black version was the one for production.
Regarding parts, my own investigation (out of necessity) did reveal some other models that share parts.
For example,
Thanks for the questions, especially the carb. I'll update in due course
This question aimed at Relax, I assume that you have changed the Sachs 800 spec carbs for the Suzuki ones ? Is this could be a worthwhile modification so in what ways did it improve your bike ?
Adilmon, regarding questions for Mr. Huhn I would find it interesting to see how many development kilometres went into the project for the 800 and what problems they encountered along the way. Another question for Adilmon is how on earth did you find these people !
One last general question, does anyone have photos of the Roadster 800 in production at the factory? I am always fascinated by where my bikes came from.
Hi,
I figured these people might be retired and may no longer be available to ask. So, should end the endless speculation.
A few things I have discovered since.
The original prototype for the Sachs Roadster 800 is currently in the Museum of Industrial Culture (Museum Industriekultur), which is nice
https://museen.nuernberg.de/museum-industriekultur/
Also, the Sachs Beast Prototype I believe lives in Mr Huhn's office.
I did find only 1 picture from the factory. These were made in the Hercules Motor Works
289596493_10159852823256063_16323809920322117_n.jpg
[Blockierte Grafik: https://scontent-lcy1-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/289596493_10159852823256063_16323809920322117_n.jpg?_nc_cat=102&ccb=1-7&_nc_sid=5cd70e&_nc_ohc=yWAlUlA6AEkAX-EmPXL&tn=w5tX-6H_LOH8cEUO&_nc_ht=scontent-lcy1-1.xx&oh=00_AT_bM0xjCfK1wJFnGW7N-6kYAdMM9OACDrdOctz_HH85fw&oe=62B6FC65]
Here is a facebook post with the other rare pictures I collected over time
Thanks Adilmon, I am strangely fascinated by where my bikes are made so I appreciate the photo [ curious about the blue tanks in the background] . The Facebook link won't open but don't worry if you can't sort it out.
I guess those fuel tanks are perhaps from a Hercules model or one of the Chinese models they were importing. It's the only factory pic I could find and now I can't find the source anymore. I recall the pic was from a factory open day as the city had some kind of celebration for it's industrial history
Hallo Leute,
wir sind hier in einem deutschen Forum. Mein Englisch ist nicht so gut, dass ich den Text komplett verstehe. Wäre schön, wenn ihr das auf Deutsch schreiben könnt!
Danke!
Hallo geborener,
die freebiker-Seite übersetzt nichts automatisch ins englische!
This question aimed at Relax, I assume that you have changed the Sachs 800 spec carbs for the Suzuki ones ? Is this could be a worthwhile modification so in what ways did it improve your bike ?
Adilmon, regarding questions for Mr. Huhn I would find it interesting to see how many development kilometres went into the project for the 800 and what problems they encountered along the way. Another question for Adilmon is how on earth did you find these people !
One last general question, does anyone have photos of the Roadster 800 in production at the factory? I am always fascinated by where my bikes came from.
Hello "Born to be mild",
the carb modification was developed by Pierre (aka Clouseau). You can find the instruction somewhere here in the Sachs-forum. Just look for Stage 1 tuning or Vergasermodifikation. Perhaps you can also contact him via PM. Don't worry, he is french, he speaks english...
Hi all,
I had some discussion with Hartmut Huhn and will publish full info in due course. The sort story is that it is VERY difficult to bring a motorcycle to market and is no small success. In the meantime, let me share some interesting facts;
Needless to say Hartmut Huhn is a lifelong motorcycle enthusiast, engineer, racer, builder and has a large collection, including a very nice 70s ducati 900ss.
" he says;
For my motorcycle love: I was always riding and racing motorcycles all my life and do it still. My racing bikes were build and tuned by myself and I was quite successful in national championships, but i could never race a complete season (see above). I raced also superbikes with international license and 24h endurance races.
In my first years Honda was so much advanced that I was a big fan. Then I fell in love with Ducati and from 1978 I always rode Ducati (and other Motocross/ Enduro bikes), actually the Streetfighter.
Then I have a BMW R 90T and more than 40 other older bikes, Ducatis, Aermacchis, Laverda, Guzzi, Enduro/MC bikes and some Sachs and some of my former racebikes.
I am now restoring old bikes (and sometimes cars) and sourcing parts, one of my Ducatis 900SS is actually for sale https://www.themotorcyclebroker.co.uk
"